محل تبلیغات شما
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریاب فضای مجازی

به دورانی رسیده‌ایم که برای پیدا کردن پاسخ سوال‌هایمان، پیگیری آخرین اخبار، شنیدن موسیقی مورد علاقه‌مان، تماشای فیلم سینمایی و غیره و غیره… به موتورهای جست و جو (به خصوص گوگل) مراجعه می‌کنیم.

حالا فرض کنید که شخصی بخواهد محصولی را که شما ارائه می‌دهید، در گوگل جست و جو کند، تا بعد از بررسی‌ها و ارزیابی‌هایش آن محصول را بخرد.
خب مسلما اولین نکته‌ای که به ذهنتان می‌رسد این است که چه کار کنم تا وب‌سایت من در نتایج دیده شود و آن‌هایی که محصولم را جست و جو می‌کنند، وارد وب‌سایت من بشوند، نه رقیبم!

این جا بود که بحث ارتقای رتبه در نتایج موتورهای جست و جو، به یکی از بحث‌های داغ دنیای بازاریابی و به خصوص دیجیتال مارکتینگ تبدیل شد.

بازاریابی موتورهای جست و جو یا Search Engine Marketing، به روش‌هایی می‌گویند که در آن، با استفاده از دیده شدن در بالاترین نتایج جست و جو، مخاطبانی هدفمند را به سمت وب‌سایت خود روانه کنیم.

روش‌های بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)

  • سئو (SEO): روشی که در آن با استفاده از یک سری فعالیت‌های موسوم به سئوی درون صفحه‌ای و سئوی برون صفحه‌ای، سعی در افزایش رتبه یک وب‌سایت در نتایج جست و جوی عبارت مدنظرمان و جذب ترافیک ارگانیک می‌شود (این فرایند ممکن است خیلی زود و ممکن است بالای 1 سال طول بکشد). مقاله سئو چیست را بخوانید.
  • تبلیغات کلیکی: روشی که در آن شما می‌توانید نتیجه مربوط به وب‌سایت خود را در صفجه اول ببینید. البته با یک آرم زرد رنگ (یا سبزرنگ) کنار آن، که نوشته Ad بر روی آن است.
    به ازای هر کلیک که مخاطب بر روی نتیجه شما انجام دهد، شما باید مبلغی را پرداخت کنید.

نکاتی درباره تبلیغات کلیکی گوگلی

  • به طور کلی به مجموع فعالیت های SEO و تبلیغات کلیکی گوگلی، می‌گویند SEM؛ اما آن چه که مرسوم‌تر و عرف است، این است که فقط به تبلیغات کلیکی گوگلی می گویند SEM، و سئو را جداگانه نام می‌برند. پس اگر کسی به شما گفت SEM، بدانید منظور او به احتمال زیاد همان تبلیغات گوگلی‌ست.
  • مبلغی که به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید، بسته به رقابتی بودن کلمه و چندین المان دیگر تعیین می‌شود. قبل از این که کمپین را ببندید، گوگل به شما می‌گوید که هر کلیک از رتبه داشتن در هر کلمه، چند دلار و چند سنت برای شما هزینه دارد.
  • می‌توانید ساعت نمایش را تعیین کنید. برای مثال تعیین کنید که از ساعت 13 تا 17 و از ساعت 20 تا 23، در جست و جوی عبارت تور دبی» رتبه داشته باشید.
  • می‌توانید ناحیه جغرافیایی خود را تعیین کنید. برای مثال با جست و جوی عبارت Investment in Iran» توسط آلمانی‌ها، چینی‌ها و اسپانیایی‌ها، نتیجه مربوط به وب‌سایت شما نشان داده شود. البته نمی‌توانید کشور ایران را (به دلیل تحریم) انتخاب کنید، و اگر بخواهید تبلیغتان در ایران هم نمایش داده شود، باید گزینه Global یا International را انتخاب کنید

http://modir.tv

بازاریابی محتوا چیست؟

۱۰ روش خلاقانه برای افزایش فالوور اینستاگرام

چگونه در تبلیغات اینترنتی موفق عمل کنیم؟

جست ,وب‌سایت ,موتورهای ,بازاریابی ,رتبه ,نتایج ,جست و ,موتورهای جست ,جوی عبارت ,تبلیغات کلیکی ,که در

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانش آموز انقلابی